Flippermaskine a' Morten Laub

1.
Efter optegning fik jeg skåret den i pap og samlet, ift. at kunne bedømme om der var nok hældning på pladen og om kassen var for stor eller lille

2.
Første prøve af flipper arm i 3D print, for at bedømme om størrelsen var passende til det jeg havde tænkt

3.
Første prøve at kassen til flipperarmen, samt en ny flipperarm med tap på. dog havde jeg glemt at gøre enten hullet en smule større eller tappen en smule mindre for den ikke sad fast i kassen, som den endte med og knækkede.

4.
Kasse til at teste hvordan armen skulle bevæge sig. Valgte at lave en lille kasse til dette formål, for at spare tid og materialer ift. en fuld str. kasse.

5.
En ny str. kasse til flipperarmen. Jeg fandt ud at den første kasse ikke var lang nok og fik den gjort 20 mm længere så der kunne komme lidt mere sving på armen, jeg fik samtidig lavet et hul til en skrue hvor elastikken kan sidde omkring.

6.
Forskellige størrelser at trykarmen til maskinen, den første jeg fik tegnet og printet var ikke lang nok, den næste havde jeg glemt at gøre en smule mindre end hullet, så der var for meget modstand nå man trykkede, den 3. blev 25 mm for lang, så hvis man fik trykket armen helt i bund, så skal flipperarmen i spønd og man kan ikke spille videre. Den sidste fik jeg printet i rigtig afstand og tykkelse

7.
Affyringsarmen blev testet på pap modellen og det viste sig at lykkedes med den fjeder som allerede var i FabLab

8.
Jeg måtte i sidste øjeblik laser skære en ny front, da laserjoint på låget ikke var skåret pga. de 2 stykker ikke er vinkelret på hinanden, og det er billigere at skære en ny front uden laserjoint i toppen i HDF end at skære et nyt låg i acryl, dette er den gamle front med laser joints.

9.
Jeg har valgt at bruge acryl som bund på spillepladen. Så man kan se hvordan skydearmen virker.

10.
Denne model er afløst af en med en sliske istedet, da der var for meget friktion når man trykkede skydearmen igennem.